Światowy kryzys finansowy nie zniszczył grupy FENZI, ale zadziałał jako bodziec do rozwoju nowych produktów i zwiększenia udziału w rynku farb dekoracyjnych. W przeciwieństwie do swoich konkurentów, których recesja na włoskim rynku i silna konkurencję ze strony krajów rozwijających nieco „nadwyrężyła”, FENZI stała się jedyną wszechstronną firmą w swojej branży we Włoszech, produkującą szeroki wachlarz wyrobów.
FENZI produkuje farby do sitodruku, emaliowania i do satynowego wykańczania szkła, dla których istnieje coraz większe zapotrzebowanie w architekturze, projektowaniu wnętrz i wytwarzaniu sprzętu AGD.
Dział farb dekoracyjnych firmy TEMPVER nie został dotknięty recesją i pozostaje jednym z wiodących działów w grupie FENZI. Inwestycje grupy doprowadziły do opracowania farb określanych jako New Generation M, nowej gamy innowacyjnych emalii zaprojektowanych specjalnie dla szkła używanego w urządzeniach gospodarstwa domowego. Te farby, będące częścią asortymentu firmy TEMPVER, są łatwiejsze w stosowaniu, tworzą trwalsze powłoki i mają lepszą odporność chemiczną.
Właściwości farb zostały tak zaprojektowane, aby spełnić wymagania estetyczne producentów wyrobów ze szkła i ich odbiorców końcowych, jak również coraz bardziej rygorystyczne przepisy i normy budowlane. Farby New Generation M są już produkowane.
Firma TEMPVER przyjęła nowego dyrektora technicznego działu farb ceramicznych, Fabio Gioffreda.
FENZI SpA
www.fenzigroup.com
Całość artykułu w wydaniu drukowanym i elektronicznym
inne artykuły o podobnej tematyce patrz Serwisy Tematyczne
więcej informacj: Świat Szkła 3/2013