Wiedza jako remedium na źródło problemów. SWISSPACER inwestuje w ofertę usług |
Data dodania: 27.01.23 |
W ostatnich latach szwajcarska firma SWISSPACER znacznie rozszerzyła zakres swoich usług. Obejmują one spersonalizowane konsultacje dotyczące efektywnej obróbki ciepłych ramek dystansowych, indywidualne wsparcie, np. w zakresie ustawień maszyn, a także szkolenia i wsparcie marketingowe. Podstawą do wdrożenia tych kroków była kompleksowa ocena klientów przeprowadzona w ubiegłym roku przez SWISSPACER
Usługi te obejmują na przykład indywidualne doradztwo w zakresie optymalnego przetwarzania ramek dystansowych. Dotyczy to ustawień maszyny lub wyboru narzędzia. © SWISSPACER
Czasy, w których łańcuch wartości ograniczał się do samej dostawy produktów, już dawno minęły. Klienci coraz częściej oczekują od producentów wsparcia w procesie produkcji w postaci wiedzy technicznej i innych narzędzi wspomagających. Obejmują one na przykład działania związane z transferem wiedzy, a także pomoc w przygotowaniu rynku i marketingu.
Firma SWISSPACER przeprowadziła szczegółowe wywiady z klientami, aby zidentyfikować źródła istniejących problemów. Na tej podstawie firma – jak wspominaliśmy wyżej – rozszerzyła swoją ofertę usług.
Pracownik firmy SWISSPACER, Nils Sperfeld, zwraca uwagę na potencjał optymalizacji produkcji w zakładach klientów. © SWISSPACER
Chcemy również dalej być liderem w zakresie oferowanych usług. Rozpoczęliśmy dialog z naszymi klientami, aby lepiej zrozumieć, w jaki sposób możemy ich lepiej wspierać w optymalizacji ich produktów i procesów produkcyjnych, ponieważ naszym zadaniem jest towarzyszyć im w całym łańcuchu wartości.
W tym celu SWISSPACER powiększył swój personel techniczny i rozszerzył ofertę usług. – Wdrożone środki obejmują na przykład indywidualne doradztwo w zakresie optymalnego przetwarzania ramek dystansowych.
Dotyczy to ustawień maszyn lub wyboru narzędzi – mówi Matthias Bach, dyrektor techniczny w firmie SWISSPACER. – Pomaga to zoptymalizować procesy w produkcji szyb zespolonych i zwiększyć ich wydajność.
Firma SWISSPACER powiększyła swój personel techniczny, aby zoptymalizować i usprawnić procesy produkcji szkła izolacyjnego. © SWISSPACER
Jest pod wrażeniem uzyskanych wyników. – Popyt na ciepłe ramki dystansowe jest bezsporny. Zawsze jednak mieliśmy pewne problemy z ich przetwarzaniem. W przeszłości często czuliśmy się z tym pozostawieni sami sobie. – Ponieważ przerwy w produkcji często idą w parze ze spadkiem sprzedaży, jest to szczególnie problematyczne.
Dla Mausa była to silna motywacja do wzięcia udziału w badaniu opinii klientów. – Bardzo ucieszył mnie fakt, że firma SWISSPACER chciała w indywidualnej rozmowie uzyskać informacje, z jakimi problemami mamy do czynienia – jako klient jesteś wówczas lepiej rozumiany niż na podstawie zwykłych ankiet zbiorczych. Bardzo pomogły nam natychmiastowe porady i wsparcie, na przykład w zakresie produkcji, które były konieczne ze względu na aktualizację normy EN 1279. Z mojego punktu widzenia tak właśnie wygląda naprawdę dobra współpraca.
Szczególnie ucieszył go fakt, że pracownik firmy SWISSPACER z działu produkcji zwracał uwagę na możliwości optymalizacji produkcji szyb zespolonych – bezpośrednio na miejscu ich wytwarzania.
Wsparcie w zakresie wizualizacji i kierunków rozwoju rynku
Dzięki nagraniom wideo metody przetwarzania są łatwe do zrozumienia, co pozwala ograniczyć do minimum błędne interpretacje. Potrafimy nawet bardzo dobrze wyjaśnić wizualnie takie tematy, jak zmiana z aluminiowych ramek dystansowych giętych na zimno na ciepłe ramki dystansowe SWISSPACER oraz niezbędne zmiany w obróbce.
Pankoke była szczególnie zadowolona z informacji zwrotnej, że klienci doceniają działania związane z kierunkami rozwoju rynku. – Wiemy, że nie wszyscy producenci okien i architekci są świadomi potencjału ciepłej ramki. Nawet jeśli tak jest, trzeba jeszcze przekonać do siebie klientów. To właśnie do nich chcemy dotrzeć z rzetelną, solidną informacją.
Zarówno szkolenia i kształcenie dla różnych podmiotów, jak i badania, analizy oraz ustalanie tematów pomagają uwidocznić problemy na rynku i zwiększyć zapotrzebowanie na innowacyjne rozwiązania produktowe. – Nasi klienci i ich klienci odnoszą z tego bezpośrednie korzyści.
Równie pozytywną informacją jest fakt, że temat zrównoważonego rozwoju w ostatnim czasie znacznie zyskuje na znaczeniu. SWISSPACER rozszerza swoją ofertę w tym zakresie, uzupełniając istniejącą dokumentację o certyfikaty środowiskowe EPD.
– Obecnie chcemy skupić się na tej kwestii, uwzględniając wszystkie jej aspekty – od oszczędności energii i poprawy komfortu życia po jakość produktu, uproszczoną obróbkę i optymalną stabilność ramek. Współpracujemy z naszymi klientami i zawsze jesteśmy gotowi elastycznie dostosowywać naszą ofertę usług do ich potrzeb.
Już teraz mamy największy wachlarz usług posprzedażowych dla producentów szyb zespolonych i producentów okien: od serwisu technicznego, poprzez nasze narzędzie online Caluwin, EPD, szkolenia i obszerną dokumentację, aż po instrukcje wideo z naciskiem na obróbkę – podsumowuje Pankoke. Jako producent ramek dystansowych klasy premium zamierzamy stale dostosowywać i rozszerzać program wsparcia naszych klientów.
|