Europejska kampania edukacyjna „Szkło jest wiecznie żywe” realizowana przez organizację non-profit Friends of Glass, której działania w Polsce koordynuje Ardagh Group, została wsparta w Wielkiej Brytanii, Francji, Włoszech, Niemczech, Hiszpanii i w Polsce przez znane osobistości ze świata show-biznesu. Jedną z nich była przyjaciółka Bridget Jones.
Aktorzy, dziennikarze i prezenterzy w całej Europie sprawili, że szklane butelki nie tylko „ożyły”, ale też „przemówiły”. Użyczając swojego głosu w ramach edukacyjnej kampanii o recyklingu szkła sprawili, że przy półkach sklepowych można było nie tylko usłyszeć o możliwości przetwarzania szkła w nieskończoność czy jego unikalnych właściwościach ekologicznych, ale też przy tym dobrze się bawić.
W Wielkiej Brytanii do wybierania opakowań szklanych, jako „mówiąca butelka”, zachęcała Sally Phillipa, znana bardziej jako Shazzy, czyli najlepsza przyjaciółka Bridget Jones. Sally zagrała też w filmie „Notting Hill”. We Francji był to Christophe Beaugrand - francuski prezenter telewizji NT1. Z kolei w słonecznej Italii do segregacji szkła przekonywał Diego Abatantuono – aktor wielokrotnie nagradzany na konkursach filmowych we Włoszech oraz nominowany do Złotych Globów za film „Nieuczciwa konkurencja”. W Polsce był to Bartek Jędrzejak - dziennikarz telewizyjny, który w programie „Dzień Dobry TVN” zapewnia dobrą pogodę.
W projekcie wykorzystano też innowacyjny pomysł brytyjskiej firmy Illustrious, która była odpowiedzialna za kwestie technologiczne związane z „mówiącą butelką”. Do jej produkcji wykorzystano szkło w połączeniu z drukiem 3D oraz technologią Bluetooth.