DRUTEX podsumował pierwsze osiem miesięcy br. Firma, mimo spowolnienia gospodarczego i trudnej sytuacji w branży budowlanej, notuje kolejne wzrosty sprzedaży, zarówno w kraju jak i za granicą, poszerza sieć dystrybucji, zwiększa potencjał produkcyjny i realizuje jedną z największych inwestycji w historii firmy.
Wzrosty DRUTEX-u w najtrudniejszym od 10 lat okresie dla branży budowlanej
Pomimo trudnej sytuacji gospodarczej w Polsce i pozostałych krajach UE wzrósł popyt na produkty DRUTEX S.A. Firma zanotowała wzrost wielkości sprzedaży ogółem o 11% w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego. Po pierwszych ośmiu miesiącach spółka notuje sprzedaż na poziomie 292 mln zł.
Jednocześnie wartość sprzedaży w Polsce po pierwszych ośmiu miesiącach 2013 roku była o 6,8% wyższa niż wielkość sprzedaży w analogicznym okresie 2012 roku.
Wysoką jakość produktów DRUTEX S.A. docenili również klienci zagraniczni. Jeśli chodzi o sytuację na rynkach międzynarodowych, odnotowano wzrost sprzedaży we Włoszech (247%), Austrii (52%), Niemczech (23%), Francji (16%), na Węgrzech (364%) i w Szwecji (47%). Rosnąca dynamika sprzedaży na rynkach zagranicznych jest głównie wynikiem inwestycji firmy w sieć sprzedaży oraz marketing bezpośredni w tych krajach. Jednocześnie DRUTEX już dziś planuje kolejne intensywne działania związane z promocją na rynkach zagranicznych, aby w kolejnych miesiącach umocnić swoją pozycję lidera w Europie.
DRUTEX odważnie poszerza swoją sieć również poza Europą. Firma z sukcesem realizuje kolejne inwestycje w USA, gdzie w 2011 roku spółka dostarczyła m.in. prawie 1000 okien do nowojorskiego hotelu Hilton, oraz w Australii.
„DRUTEX jest firmą stabilną, niezależną i przede wszystkim innowacyjną. Stawiamy na rozwój. Inwestujemy w moce produkcyjne, jakość produktów, sprawność działania, czego odzwierciedleniem są kolejne wzrosty wielkości sprzedaży. Należy zaznaczyć, że podczas gdy pierwsze półrocze br. to w przypadku DRUTEX-u wzrost na poziomie 9,49%, to po ośmiu miesiącach już rekordowa dynamika wynosząca 11%. Nie boimy się odważnych decyzji, nawet w okresie trudnym dla branży. Budujemy hale o powierzchni ponad 52 tys. m2. To ogromny sukces, który pozwoli nam umocnić pozycje na rynku, doskonalić produkty i uatrakcyjnić nasz obecny asortyment a przecież wciąż jeszcze nie powiedzieliśmy ostatniego słowa.”- mówi Leszek Gierszewski, prezes DRUTEX S.A.
W pierwszym półroczu 2013 roku nakłady inwestycyjne DRUTEX-u wyniosły ponad 40 mln zł. Ze względu na strategię spółki, zakładającą przede wszystkim inwestycje w rozwój i unowocześnianie oferty, największy udział w tej kwocie miały wydatki związane z rozpoczęciem budowy Europejskiego Centrum Stolarki, dzięki któremu DRUTEX podwoi moce produkcyjne, a tym samym wielkość przychodów ze sprzedaży. Zakończenie I etapu budowy planowane jest jeszcze na rok 2013. Dzięki zainwestowanym środkom DRUTEX konsekwentnie poprawia jakość, możliwości produkcyjne i szybkość działania. Od początku tego roku firma dostarczyła ok 600.000 okien na całym świecie, co czyni ją niekwestionowanym liderem w Europie.
Zgodnie z Programem Inwestycyjnym DRUTEX-u na lata 2013-2014 całkowite nakłady na inwestycje wyniosą 200 mln zł. W ramach dywersyfikacji źródeł finansowania inwestycji DRUTEX wykorzystuje poza środkami własnymi również kredyty bankowe.
Wzmocnienie logistyki
Poza inwestycjami w potencjał produkcyjny, firma koncentruje się również na rozwoju nowoczesnych produktów. Dlatego w styczniu br. firma wprowadziła na rynek nowy system energooszczędny IGLO ENERGY z innowacyjnym, pierwszym tego rodzaju na świecie, uszczelnieniem ze spienionego EPDM. Nowy produkt w zaledwie osiem miesięcy zyskał uznanie wśród odbiorców w kraju i za granicą, a jego sprzedaż rośnie dynamicznie.
W tym roku firma zainwestowała również 7 mln zł w powiększenie własnej floty transportowej. Łącznie 13 pojazdów marki Mercedes wzmocniło możliwości logistyczne firmy, które już od wielu lat stanowią jedną z przewag konkurencyjnych firmy. DRUTEX, jako jeden z nielicznych producentów w branży, nie tylko posiada własną flotę 167 pojazdów, ale również zapewnia najkrótsze na rynku terminy realizacji zamówień – zaledwie 7 dni w całej Europie.
Prognozy na lata 2013/2014
DRUTEX planuje zakończyć rok 2013 z przychodami ze sprzedaży na poziomie 480 mln zł, Taki poziom wielkości sprzedaży jest wynikiem ograniczonych mocy produkcyjnych firmy, która już obecnie wykorzystuje 100% swoich możliwości. Jednocześnie firma przewiduje kolejne wzrosty w roku 2014 kiedy będzie mogła wykorzystać potencjał nowo uruchomionej hali produkcyjnej pozwalającej na podwojenie wielkości produkcji.
Eksperci twierdzą, że pierwsze sześć miesięcy br. było najtrudniejszym okresem dla branży od 10 lat. Prawidłowość, która wydaje się być regułą dla branży, nie sprawdza się jednak w przypadku DRUTEX-u. Podsumowaliśmy pierwsze osiem miesięcy br. Pomimo trudnej sytuacji gospodarczej w Polsce i pozostałych krajach UE wzrósł popyt na produkty DRUTEX S.A. Firma zanotowała wzrost wielkości sprzedaży ogółem o 11% w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego. Po pierwszych ośmiu miesiącach zanotowaliśmy sprzedaż na poziomie 292 mln zł. Jednocześnie realizujemy największą w historii firmy inwestycję związaną z budową Europejskiego Centrum Stolarki, powiększamy sieć dystrybucji, inwestujemy w logistykę. Dzięki temu przygotowujemy się na kolejne miesiące, kiedy nasz potencjał produkcyjny podwoi się. Produkcja 10000 okien dziennie robi wrażenie. Jeszcze większe wrażenie jednak wywołuje fakt, że ze spokojem obserwujemy rynek i w ogóle nie obawiamy się braku popytu na nasze produkty. Z optymizmem spoglądamy w przyszłość, a obecne zainteresowanie naszymi produktami w kraju i za granicą potwierdza, że idziemy w dobrym kierunku. Leszek Gierszewski |