W Fabryce Trzciny w Warszawie, gdzie odbywała się uroczystość wręczenia nagród, zebrali się eksporterzy, politycy, dziennikarze i ludzie w różny sposób związani z gospodarką. Nie było wprawdzie honorowego patrona imprezy, wicepremiera Waldemara Pawlaka, ale resort gospodarki był reprezentowany przez wiceministra Rafała Baniaka.
Redakcja „Rynków Zagranicznych” wyłaniając laureatów konkursu, wzięła pod uwagę nie tylko wysokość przychodów z eksportu ale także zdolności menedżerskie szefów firm eksportowych, umiejętność skutecznej promocji na zagranicznych rynkach, innowacyjność eksportowych produktów.
Dużą popularnością cieszyła się wystawa hitów eksportowych. Zwiedzający mogli dowiedzieć się, jaka polska firma produkuje talerze dla Marines, dokąd płyną polskie jachty, jakimi kosmetykami upiększają się rosyjskie dziewczyny oraz przez jakie polskie okna dachowe spoglądają na niebo Hiszpanie, Brytyjczycy czy Amerykanie. Nagrodę dla FAKRO odebrał Jacek Kulpa, dyrektor eksportu.
Nowosądecki producent okien dachowych FAKRO eksportuje już od 1994 roku. Dzisiaj już niemal co piąte okno dachowe sprzedawane na świecie to okno FAKRO. Produkty firmy dostępne są w 40 krajach świata, prawie na wszystkich kontynentach. Konkurowanie na światowych rynkach jest dużym wyzwaniem, dlatego FAKRO nieustannie wzbogaca swoją ofertę wdrażając innowacyjne rozwiązania. Pracuje nad nimi sztab kilkudziesięciu konstruktorów. Dzięki ich pracy firma FAKRO jest najbardziej innowacyjnym polskim przedsiębiorstwem (pod względem ilości zgłaszanych patentów).