Panie Dyrektorze, Guardian Czestochowa produkuje szkło w Polsce od 2002 roku, ale jest jedną z najnowocześniejszych hut szkła na świecie. Jak można by określić pozycję firmy w koncernie i na rynku polskim?
Guardian obchodzi w tym roky 75 lecie istnienia na świecie, w Polsce działamy już od 15 lat a faktycznie produkujemy szkło w Częstochowie od 5 lat. Guardian Częstochowa jest sprawdzonym, wiarygodnym i znaczącym producentem i dostawcą szkła na rynku europejskim, w szczególności Europy Środkowo-Wschodniej. Znani jesteśmy z produktów najwyższej swiatowej jakości, ale również z bardzo dobrej logistyki i kompleksowej obsługi klienta.
Naszą pozycję potwierdza udział w rynku, który stanowi 18-20% w przypadku szkła bazowego float i 40-45% w przypadku szkła termoizolacyjnego (szkło o nazwie ClimaGuard), tzn. tego, które stanowi główny składnik nowoczesnej, termoizolacyjnej szyby zespolonej. Naszym największym i naturalnym rynkiem jest oczywiście Polska, która poprzez polskich klientów stanowi o sile naszej firmy. Polska to także rynek najwyższych standardów w tej branży w Europie.
Jakiego typu produkty powstają w Częstochowie i dla kogo są przeznaczone?
Produkujemy w Częstochowie dwa wiodące produkty: szkło bazowe, czyli przeźroczysty float i szkło niskoemisyjne termoizolacyjne pod nazwą ClimaGuard. Naszą ofertę uzupełniają inne produkty, sprowadzane z naszych siostrzanych zakładów rozsianych po całej Europie, takie jak szkło laminowane, szkło przeciwsłoneczne najnowszej generacji, lustra czy szkło samochodowe.
Warto również zaznaczyć, że nie konkurujemy z naszymi klientami i nie przetwarzamy szkła (np. nie produkujemy szyb zespolonych). Jest to wpisane w filozofię działania naszej firmy, a realizowane w strategii dnia codziennego. Wspieramy niezależny rynek przetwórców szkła i pragniemy, żeby stawali się coraz bardziej dochodowi i konkurencyjni.
Jaka jest wizja rozwoju firmy?
Nadrzędnym celem jest zachowanie udziału w rynku i poszerzenie jednocześnie oferty produktów wraz z rozpoznaniem zmieniających się potrzeb rynku i klientów. Równolegle z obsługą tzw. rynku tradycyjnego architektoniczno-budowlanego i rynku szkła samochodowego, musimy sprostać wymaganiom nowych potrzeb zmieniającego się krajobrazu w branży szkła, zarówno teraz jak i w najbliższej przyszłości.
Dziękuję za rozmowę.
więcej informacji: Świat Szkła 11/2007