„Dobry montaż jest tak samo ważny, jak dobry produkt” – pod takim hasłem rozpoczęła się organizowana przez Związek POiD, kampania edukacyjna „Dobry Montaż”. Oficjalna inauguracja kampanii odbyła się 17 grudnia 2014 r. w warszawskim Hotelu Lord. Wydarzenie zgromadziło przedstawicieli wielu znanych marek branży stolarki budowlanej i liczne grono dziennikarzy.
Kampanię zaprezentował Paweł Wróblewski, Dyrektor Związku POiD. Celem programu jest promowanie prawidłowego montażu wyrobów stolarki budowlanej i wykreowanie zapotrzebowania na wykonujących go, fachowych monterów, z uwzględnieniem najnowszych trendów montażowych w Europie. Ekspert zauważa, że koszt montażu stanowi statystycznie tylko 1% kosztów całej inwestycji.
W kampanii, w charakterze jej partnerów, uczestniczą wiodące firmy z branży stolarki budowlanej: AIB – producent rozwiązań izolacyjnych, FAKRO – producent okien dachowych i akcesoriów do okien, Hörmann – producent bram, drzwi i napędów, POL-SKONE – producent okien i drzwi drewnianych, PORTA KMI Poland – producent drzwi zewnętrznych i wewnętrznych, POZBUD – producent okien, drzwi drewnianych oraz podłóg, PROLINE – marka profesjonalnych narzędzi, SOUDAL – producent chemii budowlanej, Tytan – marka rozwiązań z zakresu chemii budowlanej, WIŚNIOWSKI – producent bram i ogrodzeń, YAWAL – dostawca architektonicznych systemów profili aluminiowych. Patronami merytorycznymi kampanii są: Instytut Techniki Budowlanej i Stowarzyszenie Architektów Polskich. Swoim patronatem medialnym akcję objęły:, „Gazeta Dom", „Ładny Dom", „Murator", „Własny Dom", muratordom.pl, najlepszedomy.pl, dobrzemieszkaj.pl, wyborcza.biz.
Poza inauguracją kampanii „Dobry Montaż”, program spotkania w Hotelu Lord obfitował w kilka ważnych punktów. Pierwszym z nich było drugie w tym roku posiedzenie nowej Rady Związku POiD. W jego trakcie dokonano sprawozdania z dotychczasowych działań, zaprezentowano plany na najbliższy czas, zatwierdzono regulamin oraz budżet organizacji, a także omówiono powołanie grup zadaniowych. Następnie odbyła się konferencja prasowa, której pierwszym etapem było przedstawienie celów POiD na najbliższy rok. Wśród najważniejszych zadań organizacji, Janusz Komurkiewicz, Prezes Związku POiD, wymienił m.in. działania zmierzające do stworzenia zawodu montera stolarki budowlanej, kontynuacje prac w zakresie dalszej realizacji Branżowego Programu Promocji czy wypracowanie jednej, uznanej przed producentów metody etykietowania okien.
Dalszym punktem spotkania było uroczyste połączenie POiD z Polskim Związkiem Pracodawców-Producentów Osłon Przeciwsłonecznych i Bram.
Fuzja ta umożliwia dalsze wzmacnianie sektora polskiej stolarki budowlanej i pozwala skutecznie odpowiadać na stojące przed nim wyzwania. W ramach współpracy, w POiD powstanie specjalne Grupa Zadaniowa, która zajmie się realizacją i kontynuacją wszystkich dotychczasowych działań rozpoczętych przez organizację.
Na konferencji doszło również do podpisania listu intencyjnego pomiędzy Związkiem POiD a Międzynarodowymi Targami Poznańskimi. Współdziałanie Międzynarodowych Targów Poznańskich – lidera rodzimego przemysłu targowego oraz POiD – wiarygodnego reprezentanta polskiego sektora stolarki budowlanej, przyniesie korzyści dla całej branży i posłuży promocji oferowanych przez nią rozwiązań. Współpraca między organizacjami polegać będzie na tworzeniu oraz realizacji wspólnych przedsięwzięć i inicjatyw, z wykorzystaniem wiedzy i doświadczenia obu partnerów.
Całość artykułu w wydaniu drukowanym i elektronicznym
Inne artykuły o podobnej tematyce patrz Serwisy Tematyczne
Więcej informacji: Świat Szkła 1/2015