Czytaj także -

Aktualne wydanie

2020 06 okladka

Świat Szkła 06/2020

User Menu

 

Swiat Szkla Skyscraper 08-2020 final

 

 

facebook12

czytaj newsy Świata Szkła

- więcej szklanej architektury

 

Baztech

Miesięcznik Świat Szkła

indeksowany jest w bazie

czasopism technicznych

 

 

Wydanie Specjalne

okladka Dom inteligentny 22

(w opracowaniu) 

 dom bez barier okladka

gotowy

Fasady przeszklone termika akustyka odpornosc ogniowa 2016

 

okna pasywne 2015a

 

Fotowoltaika w architekturze okladka

 

20140808Przegrody przeciwpozarowe

 

konstrukcje szklane

 

20140533 Konstrukcje przeszklone 2

 

katalog 2018 a

 

banner konferencja 04 2019

 RODO

 

 Baner 2

4 sposoby, jak zadbać o produktywność i zdrowie podczas pracy zdalnej
Data dodania: 17.04.20

Pracując zdalnie, często musimy zmienić swoje przyzwyczajenia, organizację pracy, a nawet nieco przemeblować dom, żeby nasza produktywność pozostała na jak najwyższym poziomie.

 

Za niską efektywność pracy często obwinia się rzeczy, które nas rozpraszają, ale niewiele osób zwraca uwagę na to, jaki wpływ może mieć zbyt wysoka temperatura czy hałas.

 

20200404netatmo aircare1

 

Poniżej prezentujemy kilka wskazówek, jak poprawić jakość powietrza i komfortowo pracować w domowym biurze.

 

1. Zadbaj o dopływ świeżego powietrza
W powietrzu wewnątrz budynków można wykryć nawet pięciokrotnie więcej zanieczyszczeń niż w powietrzu na zewnątrz. Wpływa to na naszą koncentrację i zdrowie. Przykładowo, wysoki poziom dwutlenku węgla ogranicza nasze zdolności poznawcze i może być powodem bólu głowy, piekących oczu lub nieprzyjemnego uczucia w klatce piersiowej. Dlatego pomieszczenia w domu powinno się często przewietrzać, aby obniżyć poziom CO2.

 

2. Monitoruj wilgotność
Wysoka wilgotność w domu może negatywnie odbić się na naszym samopoczuciu, zdrowiu oraz produktywności. Przy dłuższym przebywaniu w środowisku o znacznej zawartości pary wodnej w powietrzu, pojawia się zmęczenie czy senność.

 

Aby stworzyć najlepsze możliwe warunki dla domowego biura, wilgotność powinno się monitorować. Dobrym sposobem na obniżenie jej poziomu jest przewietrzenie pomieszczenia lub zastosowanie pochłaniaczy wilgoci. Jeśli natomiast powietrze w pomieszczeniu jest zbyt jest suche, to warto skorzystać z nawilżaczy.

 

3. Ogrzewaj z głową
Nasze potrzeby związane z ogrzewaniem różnią się w zależności od sytuacji – są inne podczas oglądania filmu pod ciepłym kocem w salonie, a jeszcze inne podczas pracy przy biurku. Wszyscy wiemy, że temperatura wpływa na nasz komfort, ale nie każdy zdaje sobie sprawę, że może też obniżyć efektywność działania.

 

Badania pokazują, że każdy stopień temperatury powyżej 25°C obniża naszą wydajność pracy o 2%, dlatego jeśli chcemy pozostać zdrowi i produktywni (również w domu), bardzo ważne jest kontrolowanie omawianego parametru.

 

Inteligentne termostaty regularnie monitorują temperaturę w pomieszczeniach, tym samym ograniczając nadmierne ogrzewanie, obniżając rachunki i tworząc zdrowe środowisko wewnątrz domu.

 

4. Ogranicz hałas
Jednym z najważniejszych czynników wpływających na naszą produktywność jest hałas. Irytujące odgłosy – rozmowy w tle, dzwonienie telefonów lub szum klimatyzacji – mają negatywny wpływ na jakość naszej pracy.

 

Aby wydajnie pracować w domu, powinno wybrać się w miarę możliwości ciche pomieszczenie, z daleka od nieprzyjemnych dźwięków. Jeśli nie jest to możliwe, dobrym rozwiązaniem mogą być słuchawki z aktywnym tłumieniem hałasu, zwykłe zatyczki do uszu lub uzgodnienie z domownikami zasad funkcjonowania w ciągu dnia.

 

Spędzając dużo czasu w domu, jakość powietrza w pomieszczeniach staje się kluczowa, jeśli chodzi o naszą wydajność i zdolność koncentracji – podkreśla Fred Potter, założyciel firmy Netatmo. – Urządzenia inteligentnego domu, takie jak czujniki jakości powietrza czy stacje pogodowe, skutecznie pomagają w dbaniu o odpowiednie warunki.

 

Dzięki inteligentnym czujnikom użytkownik wie, kiedy należy otworzyć okno lub włączyć nawilżacz powietrza. W efekcie, powietrze jest zdrowsze, a produktywność lepsza.

 

O Netatmo
Netatmo to jeden z liderów rynku smart home, tworzący proste, estetyczne oraz inteligentne rozwiązania dla bezpieczniejszego i wygodniejszego domu. Misją firmy jest wprowadzenie użytecznej technologii do miejsca najbliższego ludziom – ich własnego domu. Aby tego dokonać, Netatmo przestrzega czterech zasad, które są wpisane w DNA firmy:

- Solidne wykonanie: bez planowanego postarzania produktu;
- Prywatność: gwarancja ochrony danych już na etapie koncepcji produktu;
- Niezawodność i użyteczność: ułatwianie codziennego życia;
- Przemyślane powiadomienia: tylko ważne informacje.

Od 2012 roku Netatmo wprowadziło na rynek trzynaście urządzeń i akcesoriów w celu zaspokojenia głównych potrzeb branży inteligentnego domu. Firma udostępnia wachlarz rozwiązań do automatyzacji domowej i ułatwiania codziennego życia. W uzupełnieniu do swojej głównej linii produktowej, Netatmo współpracuje z branżowymi liderami w ramach programu „with Netatmo”. Program pozwala firmie rozwijać się strategicznie w nowych obszarach dzięki zintegrowanym, inteligentnym rozwiązaniom, które wpasowują się w infrastrukturę domu. Netatmo sprawia, że codzienność w domu staje się lepsza, prostsza i łatwiejsza.

W listopadzie 2018 roku Netatmo dołączyło do Grupy Legrand – jednego z globalnych liderów w branży elektroinstalacyjnej oraz infrastruktury cyfrowej budynków.

Netatmo, prosty sposób na inteligentny dom.

 

Czytaj także --

Czytaj także

 

 

01 chik
01 chik