Miniony tydzień był dla Deceuninck niezwykle aktywny. Producent profili z PVC prezentował swoje zrównoważone produkty na targach BUDMA jako Partner Związku Polskie Okna i Drzwi na stoisku informacyjnym kampanii „DOBRY MONTAŻ – Budujesz dla pokoleń”.
W czwartek z kolei gościł na śniadaniu prasowym media branżowe, by zaprezentować nową kampanię flagowego produktu – serii Elegant – a także opowiedzieć o nadchodzących nowościach produktowych i ambitnych planach na przyszłość.
Targi BUDMA 2022, które odbyły się w dniach 1-4 lutego br. przyciągnęły do Poznania ponad 300 wystawców i setki zwiedzających. Oprócz konferencji prasowej Związku Polskie Okna i Drzwi (POiD) na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich poświęconej gospodarce obiegu zamkniętego, na temat energooszczędnych rozwiązań i zrównoważonej budowy można było rozmawiać z przedstawicielami firm partnerskich, w tym z firmą Deceuninck, na stoisku informacyjnym POiD.
Natomiast 3 lutego na specjalne zaproszenie belgijskiego producenta, w restauracji Concordia Taste zjawili się przedstawiciele redakcji „Forum Branżowego”, „Stolarki VIP”, „Świata Szkła” oraz kwartalnika „OKNO”. Śniadanie prasowe, kolejne już zorganizowane przez Deceuninck, zgodnie z oczekiwaniami organizatora, spotkało się z dużym zainteresowaniem zaproszonych mediów.
PVC – materiał budowlany przyszłości
Spotkanie otworzył Grzegorz Federowicz, Dyrektor Sprzedaży Deceuninck Poland: – Europejski Zielony Ład, który zakłada redukcję emisji CO2 o 55% do 2030 roku, spowoduje falę renowacji.
Szacujemy, że nawet w 35 milionach budynków zostanie wymieniona stolarka, bowiem istniejące budynki muszą stać się bardziej efektywne energetycznie. PVC, ze względu na możliwości wielokrotnego recyklingu oraz właściwości izolacyjne okien na tych systemach, jest najbardziej przyszłościowym rozwiązaniem, dlatego nieustannie rozwijamy zaawansowane technologie bazując na naszej wiedzy i doświadczeniu budowanym przez pokolenia.
Po krótkiej prezentacji poświęconej zmianom w firmie, głównym materiałom i rynkom oraz najważniejszym kierunkom rozwoju odbyły się sesje Q&A dedykowane poszczególnym zagadnieniom, już z udziałem specjalistów polskiego oddziału Deceuninck: Krzysztofa Kality, Kierownika Działu Wsparcia Technicznego, Dawida Nijaka, Product Managera oraz Roberta Chałubińskiego, Sales Managera. Na spotkaniu obecny był także CEO Deceuninck Europe, Stijn Vermeulen, który po raz kolejny odwiedził BUDMĘ, a także udzielił mediom wywiadów.
Nowości produktowe i… cyfrowe
Nawiązując do korzyści wynikających ze stosowania nowoczesnego PVC z recyklingu, przedstawiciele Deceuninck opowiedzieli o nowej serii Phoenix, na którą składają się profile okienne i drzwiowe wyprodukowane w 100% z PVC z recyklingu. Jest to produkt pilotażowy, obecny na razie na rynku belgijskim, jednak pokazujący kierunek, w jakim powinna zmierzać cała branża.
Omówione zostały również inne nowości, jak dostępny od niedawna w Polsce system Elegant Grando o głębokości zabudowy 84 mm czy kompatybilny z systemem Elegant system drzwi przesuwnych Legend Slide.
Poruszono także kwestię cyfryzacji procesów projektowania i zamówień, przedstawiając Slidesoft – narzędzie dedykowane systemom przesuwnym Deceuninck – oraz oprogramowanie dla producentów okien do programowania konstrukcji, przygotowywania dokumentacji projektowo-wykonawczej i obliczeń statystycznych, powstające we współpracy z jednym z wiodących producentów tego typu rozwiązań.
Ponadto firma poinformowała o toczących się rozmowach dotyczących rozbudowy lub budowy kolejnego zakładu recyklingowego w nowej lokalizacji – na wzór istniejącego od 2012 roku w belgijskim Diksmuide zakładu posiadającego zdolność recyklingu 45 000 ton PVC rocznie.
Deceuninck jest gotowy na przyszłość, bowiem zrównoważone budownictwo i gospodarka cyrkularna, jeszcze nie tak oczywiste dla wszystkich, dla belgijskiego producenta są już standardem. Ambicją firmy jest, by dalej inwestować w procesy i produkty oparte o recykling PVC.