Firma AGC została wyłącznym dostawcą szkła wykorzystywanego do budowy stadionu Arena Corinthians. Projekt tego znajdującego się w São Paulo w Brazylii stadionu piłkarskiego zakłada wykorzystanie szkła, a zwłaszcza produktów o wysokim stopniu transmisji światła z uwagi na ich właściwości estetyczne, na elewacjach, w balustradach i w lożach VIP. Stadion ma być areną meczu otwarcia rozgrywanych w Brazylii Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej 2014.
Firma AGC została wybrana jako oficjalny dostawca szkła do budowy tego stadionu po pomyślnym przejściu niezbędnych testów przez szkło Planibel Clearvision – specjalne szkło typu float zapewniające wyjątkową przejrzystość i cechujące się minimalną ilością zanieczyszczeń. Niska zawartość żelaza w szkle pozwala oglądać osłonięte nim elementy w ich naturalnym kolorze. To doskonale przejrzyste szkło zapewnia również optymalną transmisję światła i ciepła, wspierając funkcjonowanie stadionu w sposób ekologiczny.
Jako stadion, na którym na codzień swoje mecze rozgrywać będzie Sport Club Corinthians Paulista, Arena Corinthians musi w swoim wyglądzie uwzględniać klubowe barwy, czyli czerń i biel. Po przeprowadzeniu kilku testów stwierdzono, że Planibel Clearvision doskonale oddaje czystą biel.
Arena Corinthians, mieszczący 48 234 widzów, to 11. pod względem wielkości obiekt piłkarski w Brazylii. Ten niedawno wybudowany przez firmę Odebrecht według oryginalnego i nowoczesnego projektu stadion ma być areną sześciu meczów Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej 2014, w tym meczu otwarcia. Wschodnia elewacja stadionu, do budowy której użyto szkła Planibel Clearvision firmy AGC, jest największym na świecie ekranem wideo, mierzącym 170 m długości i 20 m wysokości. Na elewację, balustrady i w lożach VIP wykorzystano łącznie 72 000 m2 szkła ważącego 1500 ton.
Całość artykułu w wydaniu drukowanym I elektronicznym
Inne artykuły o podobnej tematyce patrz Serwisy Tematyczne
Więcej informacj: Świat Szkła 05/2014