Choć oficjalnie sezon budowlany startuje z początkiem kwietnia, pierwsze miesiące roku były dla branży czasem niezwykle intensywnym. Wszystko za sprawą przypadających na ten okres najważniejszych spotkań, podczas których można poczuć ducha prawdziwych targów handlowych.
Targowy mini maraton rozpoczął się od VI Targów Bricomarche, które odbyły się w dniach 26-27 lutego w Poznaniu. Chwilę później „śmietanka” polskiej sceny budowlanej i wnętrzarskiej gościła już w Kielcach, gdzie w dniach 5-6 marca zorganizowano XVII Targi Grupy PSB.
Prawdziwe targi handlowe
Idea obu imprez jest bardzo zbliżona. Spotkania mają charakter zamknięty. Udział w nich biorą kupcy sieci i najwięksi producenci wyrobów budowlanych, wnętrzarskich i dekoracyjnych. Wszystko po to, by negocjować korzystne warunki dostaw przed rozpoczynającym się sezonem wykonawczym. Coroczna frekwencja towarzysząca tym wydarzeniom potwierdza, że taki model się sprawdza i jest bardzo pozytywnie odbierany przez uczestników tych imprez.
Wystarczy spojrzeć na frekwencję. Liczby mówią same za siebie. Targi Bricomarche przyciągnęły w tym roku 162 wystawców. W sumie wzięło w nich udział około 2000 osób. Z kolei tegoroczna edycja imprezy organizowanej przez Grupę PSB znów okazała się rekordową pod względem frekwencji.
Uczestniczyło w niej ok. 5 tys. osób, w tym 350 wystawców – reprezentantów wszystkich branż materiałów budowlanych – oraz 370 firm zwiedzających – partnerów Grupy (składów budowlanych, placówek PSB Profi oraz sklepów PSB Mrówka). W ciągu dwóch dni złożono ponad 15,8 tys. zamówień o łącznej wartości 403 mln zł!
– Bardzo odpowiada nam formuła wewnętrznych targów. O udziale w takich spotkaniach można mówić tylko w kontekście pożytecznie i efektywnie spędzonego czasu. Jak zwykle odbyliśmy wiele rozmów handlowych, które od razu przełożyły się na rzeczywiste deklaracje zakupowe.
Możliwość spotkania w jednym miejscu i czasie tak wielu osób decyzyjnych otwartych na negocjacje oraz łatwość zaprezentowania im aktualnej oferty to wartość dodana, której nie sposób przecenić – komentuje Aleksandra Gilewska – Manager ds. marketingu firmy Baumit, która targach Bricomarche uczestniczyła po raz drugi, a w spotkaniu Grupy PSB już po raz siedemnasty!
Kurs na zdrowe mieszkanie
Formuła targów wewnętrznych, oprócz zawierania biznesowych kontraktów w oparciu o preferencyjne warunki handlowe, sprzyja również zacieśnianiu relacji oraz wymianie doświadczeń między producentami i dystrybutorami, a także prezentacji najnowszych rozwiązań i produktów.
Zarówno w Poznaniu, jak i Kielcach dużym zainteresowaniem cieszyło się stoisko firmy Baumit, która już kolejny rok z rzędu skoncentrowała się na promowaniu idei zdrowego mieszkania, opierając swoją komunikację na trzech zasadach: ocieplenie ścian zewnętrznych, wykończenie ścian wewnętrznych kształtujące klimat wnętrz oraz solidna i masywna konstrukcja zapewniająca stabilność warunków w pomieszczeniach.
– Od początku skupiamy nasze działania na tym, by ludzie żyli w przyjaznych dla zdrowia, energooszczędnych i pięknych domach. Dzięki badaniom prowadzonym w parku badawczym Baumit VVIVA możemy dziś dokładnie wskazać, jakie materiały i technologie budowlane są najlepsze dla domowego budżetu oraz dobrego samopoczucia mieszkańców.
Dysponując taką wiedzą, czujemy się zobligowani nie tylko się nią dzielić, lecz także wykorzystywać w celu opracowania nowych, przyjaznych dla ludzi rozwiązań, pomysłów z przyszłością, dzięki którym wszyscy będziemy mogli mieszkać i żyć bardziej komfortowo – podsumowuje Aleksandra Gilewska, Manager ds. Marketingu w firmie Baumit.
www.baumit.com
www.facebook.com/BaumitPolska
Targi Grupy PSB 2019 – stoisko firmy Baumit
Targowy początek roku dla branży budowlanej
Targi Bricomarche i Grupy PSB już za nami!