Prezentacja XXII edycji VITRUM z hasłem przewodnim „Poznaj VITRUM 2021: gdzie żyje przemysł szklarski” odbyła się we wtorek 2 lutego 2021 r. poprzez webinarium z udziałem około 70 zdalnych uczestników, w tym dziennikarzy, stowarzyszeń branżowych oraz wystawców włoskich i międzynarodowych.
Wydarzenie przybliżyło cechy i innowacje, które zostaną zaprezentowane podczas XXII edycji VITRUM – międzynarodowych targów maszyn, urządzeń i systemów do szkła płaskiego i opakowaniowego oraz szkła i wyrobów przetworzonych dla przemysłu – które odbędą się w dniach 5-8 października 2021 w Fiera Milano Rho.
Gospodarzem wydarzenia był Prezes VITRUM, Dino Zandonella Necca, wspomagany przez Dyrektora Fabrizio Cattaneo.
Najnowsze wiadomości i ogłoszenia obejmowały:
• nowy system cenowy oparty na wielkości stoiska, który zachęca wystawców do zaprezentowania swoich technologii na targach.
• projekt „GLASS IS”, ścieżka tematyczna, która przebiega równolegle i integruje już ugruntowaną ścieżkę Specialized (Specjalistyczna), aby podkreślić cechy, jakich użytkownicy końcowi mogą oczekiwać od produktów szklanych, jednocześnie promując technologie, które to umożliwiły,
• nowy Portal VITRUM Life, który zawiera stale aktualizowane wiadomości od wystawców i ze świata szkła, oraz
• Tydzień Szkła, uzupełniający wystawę, umieszcza szkło w centrum uwagi w Mediolanie, angażując profesjonalistów z branży, obywateli i turystów poprzez wystawy i wydarzenia tematyczne .
Podczas seminarium internetowego wystawcy przedstawili swoje opinie Raphaël Prati, Dyrektor ds. Marketingu i Komunikacji Grupy Biesse SpA oraz Barbara Antonini, przedsiębiorca i Członek Zarządu Antonini Srl, którzy, czerpiąc z doświadczeń z pierwszej ręki, podzielili się swoimi opiniami na temat perspektyw targów i przemysłu, w świetle obecnej sytuacji.
Uczestniczyła również Caterina Consales, doradca majątkowy w Banca Mediolanum, banku, który nawiązał dochodowe partnerstwo z GIMAV i który postrzega VITRUM jako kluczową okazję do zwiększenia wartości i rozszerzenia istniejącego partnerstwa.
Pozostawiono wystarczająco dużo miejsca na pytania wystawców oraz włoskich i międzynarodowych dziennikarzy, którzy z jednej strony wyrazili swoje zaniepokojenie wpływem pandemii COVID-19 na wydarzenie, a z drugiej po raz kolejny wyrazili poparcie i lojalność wobec projekty VITRUM i Glass Week.
„Inwestujemy w oferowanie naszym wystawcom i odwiedzającym osobistych targów wypełnionych nowymi wydarzeniami i działaniami; jesteśmy przekonani, że w październiku warunki będą sprzyjające i zrobimy wszystko, co w naszej mocy, aby VITRUM 2021 było jak najlepszą edycją” – stwierdził dyrektor VITRUM, Fabrizio Cattaneo
– „Dobrze zdajemy sobie sprawę, że pokazu nie można zmienić w jednym wydaniu, a tym bardziej, gdy otaczająca kultura jest jeszcze głęboko pokaleczona; jednak naszym celem jest podjęcie jak największej liczby kroków we właściwym kierunku, aby nowa ścieżka była jasna od samego początku”.
„Musimy zaakceptować, że tego typu platforma jest konieczna” – zaznaczyła prezes Zandonella Necca, odnosząc się do innowacyjnego formatu, w jakim odbyła się prezentacja VITRUM 2021 – „W tak niezwykłych czasach pozwoliło nam to zlikwidować bariery kosmiczne i podróżować ograniczenia, jednocześnie czując się zjednoczonym, choć z daleka;
Jesteśmy grupą zróżnicowaną, ale łączy nas wspólna pasja do naszej branży, wobec której mamy obowiązek, a także chęć utrzymania jej nazwy i promowania jej wartości. Ta platforma to narzędzie o ogromnym potencjale, które nie zastąpi, ale z pewnością powinno uwzględniać wydarzenia, do których w przyszłości – która, jak wszyscy mamy nadzieję, zbliża się – powrócimy do osobistego uczestnictwa.
VITRUM też nie jest wyjątkiem, dlatego pracujemy nad cyfrowym bliźniakiem kolejnej edycji.”
Film z wydarzenia transmitowanego na żywo jest dostępny na kanale VITRUM