Pomysł, że klejenie szkła może być jedną z najbardziej fascynujących, najpewniejszych i najtańszych technik uszlachetniania szkła, był przed 30 laty nie do wyobrażenia.
Klejenie szkła jeszcze na początku lat 80. było bardzo czasochłonne i wiązało się z wielkim nakładem pracy i kosztów.
Niezwykły technologiczny skok jakościowy w tym segmencie związany jest ściśle z nazwą BOHLE.
Przedsiębiorstwo z siedzibą w Haan w Północnej Nadrenii-Westfalii jest pionierem w tej dziedzinie i uważane jest dziś za lidera technologicznego. Od ponad 20 lat BOHLE zajmuje się klejeniem szkła.
W tym czasie przedsiębiorstwo to nie tylko stworzyło największy na świecie asortyment akcesoriów w tej dziedzinie, ale również zgromadziło znaczące know-how. Z tego źródła wiedzy korzystają dzisiaj klienci na całym świecie.
Wyczerpująca oferta
Asortyment firmy BOHLE związany z klejeniem szkła dotyczy całego zagadnienia, od obróbki wstępnej, poprzez unieruchamianie i właściwy proces klejenia, aż po utwardzanie.
BOHLE oferuje obszerny zestaw odpowiednich klejów: kryształowo przezroczysty czy przezroczysty, o niskim, średnim lub wysokim stopniu lepkości.
Klejenie z utwardzaniem UV jest pierwszoplanowe, ale BOHLE ma w ofercie na przykład także kleje na bazie poliuretanu lub żywicy epoksydowej. Specjalnie do klejenia powierzchni szkła opracowano dwuskładnikowy klej silikonowy Verifix.
Obszerny pakiet usług
BOHLE oferuje nie tylko produkty, ale także know-how dotyczące ich zastosowania. Ponad dwadzieścia lat doświadczenia zaowocowało ugruntowaniem umiejętności w dziedzinie doradztwa technicznego i rozwiązywania problemów w klejeniu szkła.
Technicy posiadający wiedzę specjalistyczną opiekują się klientem we wszystkich sprawach związanych z klejeniem szkła.
Może to być zwykła, udzielona przez telefon odpowiedź na pytanie rzemieślnika o właściwy klej, ale też rozwiązywanie skomplikowanych zagadnień poprzez próbne klejenie i testy obciążeniowe.
„Możemy pomóc w przybliżeniu w 100 procentach”, podkreśla Volker Brock, menedżer produktu w zakresie klejenia szkła.
Ponadto na szkoleniach i seminariach eksperci firmy w BOHLE regularnie przekazują początkującym i profesjonalistom swoją wiedzę o klejeniu.
Do serwisu należy ponadto pomoc techniczna przy tworzeniu poszczególnych miejsc pracy lub kompletnych linii produkcyjnych. Poszczególne projekty zapewniają otoczenie klienta opieką od pojedynczego opracowania aż po produkcję seryjną.
Oznacza to szkolenia przeprowadzane na życzenie na miejscu oraz indywidualną opiekę nad zakładem. „Zapewniamy klientowi maksymalne bezpieczeństwo opracowanych przez nas procesów, tak pod względem trwałości łączenia klejem, jak również pod względem jakości przebiegu produkcji”, podkreśla Brock.
więcej informacji : Świat Szkła 4/2009
inne artykuły o podobnej tematyce patrz Serwisy Tematyczne