Na zbliżających się targach Fensterbau w Norymberdze HEGLA zaprezentuje przede wszystkim logistyczno-magazynowe rozwiązania przeznaczone dla paneli szklanych oraz elementów i profili budowlanych. Na jej stoisku znajdziemy systemy przechowywania profili oraz ramy do magazynowania drzwi i innych elementów o dużych gabarytach, jak również Renault Master, pojazd specjalnie przystosowany do transportu dużych płyt.
Fot. 1. Kompaktowy system magazynowania profili z ręcznie obsługiwanym systemem do przesuwania. W celu umożliwienia funkcjonowania całego systemu do przechowywania profili wymagane jest jedynie jedno ruchome przejście
– Nasze systemy przechowywania profili umożliwiają nam zaprezentowanie Państwu, w jaki sposób można zwiększyć wydajność przestrzeni magazynowej nawet o 50% – wyjaśnia Mark Stoschek, menedżer ds. produktu z firmy HEGLA. – Optymalne wykorzystanie przestrzeni możliwe jest dzięki ciasno osadzonym stojakom do magazynowania. Nie ma potrzeby tworzenia przejść pomiędzy rzędami palet, ponieważ w proponowanym systemie potrzebne jest tylko jedno przejście. Stojaki mogą być napędzane elektrycznie lub mechanicznie za pomocą kolby ręcznej. Przesuwanie ich w wybrany sposób na boki umożliwia bezpośredni dostęp do magazynowanego materiału.
HEGLA zaprezentuje również swoją nowinkę w tej branży – system paternoster.
Fot. 2. System paternoster może okazać się praktycznym rozwiązaniem do przechowywania i podawania profili w przypadku dysponowania pomieszczeniem o niewielkiej powierzchni, lecz stosunkowo wysokim
Bernhard Hötger, dyrektor zarządzający, z przekonaniem mówi: Jest to idealne rozwiązanie dla firm dysponujących ograniczoną powierzchnią do przechowywania profili, jednak w wystarczająco wysokich pomieszczeniach. W systemie jest sześć lub więcej przedziałów do magazynowania, dzięki czemu doskonale nadaje się do udostępniania profili przy produkcji drzwi i okien, jak również do podawania przekładek w branży produkującej szyby zespolone. Aby ułatwić pracę operatorowi, profile mogą być ustawione na tej samej wysokości co linia produkcyjna. Pionowy system przechowywania umożliwia przesuwanie przedziałów w górę i w dół, przez co gwarantuje znacznie krótszy czas obsługi w porównaniu do systemów konwencjonalnych.
Fot. 3. Rama TEL do przechowywania drzwi i ich elementów umożliwiająca zaoszczędzenie miejsca i przygotowanie produktów do wysyłki. Przedziały mogą być załadowywane oddzielnie w dowolnej kolejności
Nowy moduł TEL do przechowywania drzwi i ich elementów oraz kompatybilny wózek RF6 mają również za zadanie zoptymalizować i zredukować w czasie poszczególne procesy. RF6 jest wyposażony w sześć regulowanych przedziałów oraz łatwy w obsłudze mechanizm rolkowy, który sprawia, że wózek ten nadaje się szczególnie do przewożenia gotowych, niestandardowych elementów z linii produkcyjnej do działu wysyłek.
Elementy transportowane do działu wysyłek mogą zostać zepchnięte z wózka bezpośrednio na moduł do przechowywania za pomocą mechanizmu rolkowego połączonego wczepinowo. Wszelkim otarciom zapobiegać mają szczotkowe listwy ochronne znajdujące się na krawędziach. Składowane w ten sposób elementy zajmują minimalną przestrzeń. HEGLA oferuje przedziały o różnej szerokości, dostosowane do potrzeb klienta, na przykład tak, by mieściły się w nich drzwi ze skrzynką roletową.
Fot. 4. Wózek RF6 do wewnętrznego przewozu elementów w maksymalnie sześciu przedziałach. Mechanizm rolkowy ułatwia użytkownikom wprowadzenie elementów we właściwe miejsce
Osobom odwiedzającym stoisko, poszukującym odpowiednich rozwiązań w zakresie transportu elementów i paneli budowlanych, HEGLA umożliwi dokładne zapoznanie się z samochodem Renault Master, wyposażonym w bagażnik do transportu paneli szklanych. Dzięki specjalnym prętom zabezpieczającym, które zapewniają odpowiednią amortyzację podczas przewozu, ładunek może zostać bezpiecznie i bezproblemowo dostarczony do klienta. Standardowo bagażnik wyposażony jest w dwa relingi w celu zapewnienia dodatkowej ochrony. Wersja podstawowa obejmuje również zintegrowaną drabinkę ułatwiającą dostęp na dach lub do bagażnika dachowego, który jest w ofercie dodatkowej.
Fot. 5. Renault Master dostosowany do przewozu paneli szklanych, wyposażony w bagażnik do tego przeznaczony firmy HEGLA, bagażnik dachowy oraz wnętrze z systemem skrzynek narzędziowych
Opcjonalna prowadnica drabinowa ułatwia przemienienie samochodu w pojazd przemysłowy, a zintegrowany system skrzynek narzędziowych sprawia, że samochód wygląda jak mobilny warsztat. Wszystko jest na swoim miejscu, co dodatkowo świadczy o profesjonalności firmy. Od Hans-Petera Löhnera, dyrektora zarządzającego z HEGLA Fahrzeugbau słyszymy: W Norymberdze nie tylko spodziewamy się spotkać nowych klientów, lecz będziemy również mieć okazję odświeżyć stare kontakty ze znajomymi i przyjaciółmi, z którymi nie mieliśmy okazji porozmawiać od czasu ostatnich targów. Będąc dostawcą specjalistycznego sprzętu, ważne jest, by dyskutować z ekspertami na temat nowo pojawiających się trendów, tak aby ciągle móc oferować odpowiednie rozwiązania.
Carsten Koch
HEGLA GmbH & Co. KG
Przedstawiciel na Polskę:
MC Diam Sp. z o.o.
02-668 Warszawa, Al. Lotnikó w 12
Tel.: + 48 609 685 877, +48 693 451 606
e-mail:
Całość artykułu w wydaniu drukowanym i elektronicznym
Inne artykuły o podobnej tematyce patrz Serwisy Tematyczne
Więcej informacji: Świat Szkła 02/2016