Ferro, dostawca powłok funkcjonalnych i rozwiązań kolorystycznych do szkła oraz firma Dip-Tech, dostawca cyfrowych rozwiązań do drukowania szkła za pomocą farb ceramicznych, zaprezentowały w w Dusseldorfie swoją kompleksową ofertę druku na szkle, demonstrując rozwiązania dla architektury, motoryzacji, szkło do urządzeń AGD i opakowań szklanych – w tym nowe technologie.
Budowa rynku szkła architektonicznego
Przez cały czas trwania targów firma Dip-Tech prowadziła też demonstracje „na żywo” nowej wersji swojej drukarki do szkła Nera D, do zastosowań w architekturze i projektowaniu wnętrz, wzbogaconej o proces in-line (umożliwiający prace na linii produkcyjnej) dla firm obrabiających szkło na skalę przemysłową, a także inteligentną suszarkę.
Odwiedzający stoiska mogli także wypróbować nowy Visualizer – potężne, wizualne narzędzie sprzedaży, łatwo implementowane na dowolnej stronie internetowej, dzięki czemu klienci firm zajmujących się obróbką i zdobieniem szkła (architekci, projektanci wnętrz i użytkownicy końcowi) mogą z wyprzedzeniem zobaczyć, jak będzie wyglądać nadruk na szkle w projekcie docelowym.
Firmy Ferro i Dip-Tech zaprezentowały swoją koncepcję modelu komercyjnego budynku na wystawie Glass Technology Live (towarzyszącej targom GLASSTEC), która miała być najważniejszym źródłem inspiracji i innowacji.
W wybranych godzinach, architekt Eyal Porat, autor książki Dip-Tech Projects (opisująca kolekcję zastosowań szkła drukowanego dla architektów i projektantów wnętrz) rozdawała podpisane egzemplarz książki szczęśliwym odwiedzającym.
Zwiększenie wydajności urządzeń dla rynku szkła motoryzacyjnego
Jako uznany lider w produkcji atramentów wykorzystywanych przy produkcji szkła motoryzacyjnego, firma Ferro nieustannie wprowadza innowacje, oferując nowe możliwości i wartość dla globalnego przemysłu motoryzacyjnego.
W czasie GLASSTEC pokazała wiele zastosowań sprawdzonych na rynku tuszów do szkła motoryzacyjnego, a także nowe technologie odpowiadające na najnowsze trendy w branży motoryzacyjnej, w tym specjalne atramenty czarne i przewodzące na szybko rosnący rynek inteligentnych przednich szyb samochodowych.
Na stoisku Dip-Tech były prowadzone demonstracje „na żywo” nowej, automatycznej drukarki do druku na szkle Nera-V wraz z nowymi, specjalnymi atramentami Ferro do szyb samochodowych.
Nowa drukarka, zaprojektowana specjalnie dla wyjątkowych wymagań branży motoryzacyjnej, wyposażona jest w szybki, wbudowany automatyczny system indeksowania, który umożliwia indeksowanie i rejestrowanie unikalnych kształtów szyb w sposób płynny, z krótkim czasem cyklu produkcyjnego, wykazując wysoką wszechstronność produkcji.
Dzięki tej maszynie technologia cyfrowa oferuje teraz konkurencyjną możliwość druku na szkle samochodowym w dużych seriach.
Odwiedzający stoiska mieli niepowtarzalną okazję, aby spotkać się z ponad 60 członkami zespołu Ferro/Dip-Tech z całego świata, mogąc uczyć się i dzielić się swoimi problemami z ekspertami, a także poznać wyroby wyznaczające trendy w zdobieniu szkła od firm Ferro i Dip-Tech.
Całość artykułu w wydaniu drukowanym i elektronicznym
Inne artykuły o podobnej tematyce patrz Serwisy Tematyczne
Więcej informacji: Świat Szkła 11/2018