Ministerstwo Gospodarki zaprosiło zainteresowane podmioty do składania propozycji w zakresie branż i grup produktowych lub usługowych, które posiadają potencjał wizerunkowy do promowania ich na rynkach zagranicznych. W odpowiedzi na ten komunikat, odpowiednie zgłoszenie złożył już Związek POiD – organizacja reprezentująca rodzimą branżę stolarki budowlanej.
Ministerstwo Gospodarki tworzy listę branż i grup produktowych lub usługowych, które objęte zostaną wsparciem finansowym w ramach jednego z projektów Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój. Propozycja uczestnictwa w tym działaniu skierowana jest do perspektywicznych sektorów gospodarki, które, dzięki odpowiedniemu wsparciu, mogą być promowane na zagranicznych rynkach. Należy do nich stolarka budowlana, której producentów, dostawców i dystrybutorów zrzesza Związek POiD.
– Stolarka budowlana to prężnie działająca branża i jedna z polskich specjalności eksportowych. Dlatego też nie może nas zabraknąć w działaniach, które umożliwią dalszą promocję produkowanych w Polsce rozwiązań za granicą. Zaangażowanie Związku w tę inicjatywę pozwoli wypracować program odpowiadający potrzebom przedsiębiorstw – mówi Paweł Wróblewski, Dyrektor Związku POiD.
Polska branża stolarki budowlanej posiada duży potencjał proeksportowy, co pokazał m.in. realizowany we współpracy z Ministerstwem Gospodarki Branżowy Program Promocji „POLSKIE OKNA I DRZWI". Umożliwił on uczestniczącym w nim firmom obecność na największych międzynarodowych imprezach targowych, promocję w katalogach eksportowych, a także zagranicznych mediach branżowych.
Program to także wizyty studyjne dziennikarzy zza granicy w rodzimych zakładach produkcyjnych oraz ścisła współpraca z polskimi placówkami dyplomatycznymi na całym świecie. Wszystkie te inicjatywy, które aktywnie wspiera Związek POiD, zmierzają do budowy silnej, rozpoznawalnej marki stolarki budowlanej „made in Poland".