Wyjątkowość tego rozwiązania polega na tym, że MaXi-Trailer jest wielozadaniowa i służy zarówno do transportu szkła specjalnego, jak i do transportu innych towarów. Dzięki temu producenci szkła oszczędzają koszty i mogą zwiększyć obrót do 10-15% w stosunku do obecnej sytuacji.
Rozwiązanie to pozwala także zredukować emisję CO2 do poziomu wynoszącego maksymalnie 50%. A przy wykorzystaniu transportu w sposób multimodalny nawet do 75%! Redukcja emisji drobin wynosi nawet 80-90%.
Jest to możliwe, ponieważ MaXi-Trailer przewozi ładunek w obie strony. Transport szkła płaskiego typu float (używanego m.in. przy budowie biur, kompleksów przemysłowych oraz do szyb izolacyjnych w domach jednorodzinnych) odbywał się do tej pory w specjalistycznych naczepach (tzw. naczepy typu Inloader). Ze względu na to, że naczepy te są wyposażone w specjalne stojaki na szkło, transport innych towarów w drodze powrotnej nie jest możliwy. Dlatego też naczepy te pokonywały duże odległości z powrotem do fabryki bez ładunku.
W rozwiązaniu MaXi-Trailer transport szkła odbywa się na stojaku, który jest zintegrowany z naczepą, a po wykorzystaniu automatycznie chowa się w jej podłodze. W ten sposób powstaje “normalna”, ogromna naczepa, która jest zdolna przewozić różnego rodzaju towary nabyte (do 34 europalet). Rozwiązanie jest w pełni intermodalne, co wiąże się z oszczędnościami kosztów oraz ochroną środowiska. Nadaje się także do transportu kolejowego i morskiego na odpowiednio przystosowanych trasach.
Od listopada 2008 r. nowe naczepy MaXiTrailer będą wprowadzane na rynek. Oficjalna prezentacja tego nowatorskiego rozwiązania odbędzie się na targach Glasstec w Düsseldorfie w dniach 21-25 października 2008 r.
www.vanhuet.com
patrz też:
Naczepy inloader - profesjonalny sposób transportu szkła , Tadeusz Michałowski, Świat Szkła 9/2008