Po trudnych czasach dla dużej części sektora szkła, są teraz wyraźne oznaki pozytywnych zmian na rynku. Wynikało to z informacji pochodzących od 1217 wystawców na targach GLASSTEC 2014 oraz od 43 000 gości z branży.
Birgit Horn, Dyrektor targ.w GLASSTEC 2014
Targi skupiły specjalistów z dziedziny inżynierii materiałowej, produkcji szkła oraz jego obróbki i wykończenia, rzemiosła, architektury i budownictwa oraz firm zajmujących się produkcją przeszkleń we wnętrzach budynków i na fasadach, a także w sektorze szkła solarnego (wykorzystującego energię słoneczną). Wskaźnik uczestników ze średniego i wyższego kierownictwa ponownie się poprawił.
Ponad 75% gości to osoby znacząco wpływające na decyzje zapadające w firmach. Udział gości przyjeżdżających do Düsseldorfu z zagranicy osiągnął poziom 60%, a liczba ta nadal nie ma sobie równych w branży na arenie międzynarodowej.
Cieszę się, że zauważono pozytywne oznaki na targach GLASSTEC 2014 w dziedzinie przemysłu szklarskiego i inżynierii materiałowej. Współpraca targów z przedstawicielami niemieckiego stowarzyszenia skupiającego fachowców w zakresie obróbki szkła jest obecnie bardzo dobra.
Nasze działania na GLASSTEC w części określanej jako Centrum Rzemiosła (Crafts Center) z pokazami w zakresie nowych idei dotyczących obróbki i wykończenia również wypadły bardzo dobrze. Wraz z ustaloną tematyką prezentacji w zakresie szkła artystycznego i szyb samochodowych – oferujemy unikalny program dla wszystkich segmentów przemysłu szklarskiego – i jesteśmy bardzo zadowoleni z drogi/sposobu jaką obrały targi, stwierdził Martin Gutmann, prezes Rady Nadzorczej GLASSTEC 2014 i Federalnego Cechu Szklarzy.
Najważniejsze dla nas, jako organizatorów GLASSTEC jest to, że nasi klienci są zadowoleni, bo to jest podstawą do pozytywnego i zrównoważonego wzrostu dla targów. W tym roku po raz kolejny wypełniliśmy to zadanie, i tym samym potwierdziła się rola GLASSTEC jako najważniejszego na świecie miejsca spotkania przedstawicieli branży, i jako barometru działań całego sektora przemysłu szklarskiego, podsumował Hans Werner Reinhard, dyrektor zarządzający Messe Düsseldorf.
Specjalna wystawa „Glass technology live” pokazuje przyszłe trendy
Kompleksowy program dodatkowych imprez na targach GLASSTEC, który w tym roku został jeszcze bardziej rozszerzony, był bardzo dobrze przyjęty przez uczestników. W szczególności, specjalna wystawa (połączona z wykładami) „Glass technology live”, zorganizowana przez profesora Stefana Behlinga i jego zespół z Instytutu Budownictwa Uniwersytetu w Stuttgarcie, dla wielu zwiedzających, po raz kolejny była miejscem, które trzeba koniecznie zobaczyć.
Pod hasłem "Inteligentne Szkło", były prezentowane wyroby ze szkła „z przyszłości”.
Wyniki ankiety przeprowadzonej wśród zwiedzających potwierdziły trafny wybór eksponatów prezentowanych na wystawie GTL (Glass technology live): według ekspertów szkło projekcyjne (wyświetlające obrazy i komunikaty), szkło z nowoczesnymi powłokami funkcyjnymi, szkło z drukowanymi powłokami dekoracyjnymi raz szkło ultra cienkie – to rodzaje szkła mające największe perspektywy rozwoju w ciągu najbliższych trzech do pięciu lat.
Na wystawie szczególnie zwracał uwagę panel szklany o wymiarach 3,2x14 m, z dekoracyjną powłoką z farby ceramicznej nałożonej metodą druku cyfrowego. Kolejną atrakcją były przykłady użycia szkła jako ekranu wyświetlającego obrazy, w różnych obszarach zastosowań oraz ultra-cienkie szkło dostępne „z rolki", przeznaczone np. do stosowania w urządzeniach elektronicznych.
Innych zwiedzających magnetyzowały makiety różnych innowacyjnych fasad, na przykład o niezwykłych kształtach, pokazujące ciekawe efekty optyczne lub o wyjątkowych właściwościach izolacyjnych, np. za pomocą oszkleń składających się z 4 tafli szkła.
Wystawa GTL była uzupełniona konferencją specjalistyczną, składającą się wielu ciekawych wykładów.
Nowoczesne fasady były również tematem sektora targów określanego jako „Competence Center Windows + Facades”, który składał się z prezentacji osiągnięć stowarzyszeń i instytucji badawczych.
(...)
Program pozostałych konferencji
Dużą popularnością cieszyła się też seria trzech konferencji „Solar meets Glass”, „Engineered transparency” oraz „Architecture Congress”.
W dniu poprzedzającym rozpoczęcie targów na konferencji „Solar meets Glass” eksperci z branży solarnej i szklarskiej spotkali się aby przedyskutować interdyscyplinarne tematy wspólne dla tych branż. W dwudniowej konferencji aktywnie uczestniczyło 80 uczestników, co jest pozytywne ze względu na głęboki kryzys w Europie w sektorze pozyskiwania i wykorzystywania energii słonecznej.
Konferencja „Engineered transparency” odbywająca się w pierwszym i drugim dniu targów GLASSTEC przyciągnęła ponad 200 uczestników z 23 krajów, chcących poznać najnowsze osiągnięcia w dziedzinie inżynierii szkła strukturalnego, co obejmowało tematykę projektowania i wykonywania konstrukcji, w których szkło jest elementem nośnym. „Architecture Congress” – spotkanie dla architektów specjalizujących się w dziedzinie szkła architektonicznego, odbywające się w drugim dniu targów, zgromadziło 280 uczestników.
Następna edycja targów GLASSTEC, zgodnie z dwuletnim cyklem, odbędzie się w Düsseldorfie w dniach od 20 do 23 września 2016 r.
Opinie wybranych wystawców targów GLASSTEC 2014
BIESSE spa / INTERMAC, Carlo Strappa, Dyrektor Marketingu
GLASSTEC jest centralnym punktem w naszej strategii promocji na rynku. Wiemy, że są to najważniejsze targi dla przemysłu szklarskiego. Co dwa lata każdy profesjonalista z tej branży przybywa na tą imprezę. (...) GLASSTEC, to miejsce, gdzie trzeba być. To właściwe miejsce, gdy jest się gotowym konkurować z najlepszymi produktami. Jesteśmy bardzo zadowoleni z obecności tutaj w tym roku, stoisko jest pełne i odwiedzane przez odpowiednich gości. (...) Mamy już sprzedane niektóre wystawiane maszyny. Już na drugi dzień mieliśmy uśmiechy na naszych twarzach. (...) To jest absolutny sukces.
BOHLE AG, Arne Klöfkorn, Członek Zarządu
Jesteśmy bardzo zadowoleni z udziału w targach GLASSTEC. To był zdecydowanie najlepszy GLASSTEC dla nas w ostatnich latach. Nabraliśmy „dużego rozpędu”, co powinno przełożyć się na pozyskanie mnóstwa nowych klientów. Szczególnie jest to ważne w tych dniach, kiedy słyszy się wiadomość, że sytuacja na rynku może się pogorszyć. Targi z pewnością dają pozytywny impuls, który potrzebujemy aby przejść przez te trudne czasy bez szwanku.
BYSTRONIC GLASS, Peter Nischwitz, Dyrektor Departamentu Komunikacji Korporacyjnej
Nasza opinia jest to bardzo pozytywna! Od początku widzieliśmy naszym stoisku gości wysokiego kalibru. Liczba odwiedzających też była odpowiednia, i jesteśmy przekonani, że przemysł jako całość wraca na „pozytywną trajektorię”. Czekamy na ten naprawdę dobry wpływ/odpowiedź z obecności na targach.
GED Integrated Solutions, S. Joseph Shaheen, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu
Mieliśmy duży ruch na stoisku, wiele osób, które nigdy przedtem nie widziały w działaniu naszego systemu. Mamy też kilku klientów, którzy odwiedzili nas dwa lata temu i przyszli teraz ponownie. Bycie tutaj w Düsseldorfie daje nam tę szansę pokazania odwiedzającym na czym polega nasz system, który jest bardzo różny od produkcji tradycyjnych szyb zespolonych. Dlatego obecność tutaj jest bardzo ważna dla naszej firmy.
GRENZEBACH MACHINENBAU GmbH, Martin Sträb, Wiceprezes i Dyrektor Zarządzający
W imieniu grupy GRENZEBACH potwierdzam, że mieliśmy bardzo pozytywne wyniki w sprzedaży generalnej. Cieszymy się, że wróciliśmy do Düsseldorfu. To jest niesamowita platforma spotkania dla naszych międzynarodowych klientów, oferująca doskonałą okazją zarówno do zdobycia nowych klientów, jak i możliwość spotkania z naszymi dotychczasowymi klientami. Po kilku dość trudnych latach teraz patrzymy w przyszłość z umiarkowanym optymizmem. Ponadto, jako wystawca uważamy, że Messe Düsseldorf jest dla nas doskonałym partnerem. Po raz pierwszy w tym roku, organizowany jest wieczór otwarcia w dniu poprzedzającym targi GLASSTEC. Wydarzenie to jest doskonałą okazją dla nas, aby zaprosić wszystkich naszych kluczowych klientów i partnerów.
INTERPANE Glas Industrie AG, Rainer W. Schmid, Dyrektor Marketingu i Komunikacji
To była dla nas ogólnie udana impreza. Targi GLASSTEC pozwoliły nam właściwie zaprezentować kontynuację sojuszu firm AGC i INTERPANE, które zainicjowaliśmy dwa lata temu. Jesteśmy zadowoleni, ponieważ zawarliśmy wiele ciekawych kontaktów i nasze produkty zobaczyła duża ilość odwiedzających.
LISEC Holding GmbH, Filip Miermans
Oczywiste jest, że GLASSTEC to czołowe dla nas targi. Atmosfera była niesamowita od samego początku, a ilość gości i ich jakość są bardzo wysokie. (...) Glasstec jest idealną platformą do wprowadzania nowych produktów do oferty (...)
Saint-Gobain Glass Deutschland GmbH, Martin Stadler, Dyrektor Marketingu
Targi całkowicie spełniły nasze oczekiwania, to była bardzo żywa impreza i spotkaliśmy bardzo wiele naszych klientów. Jesteśmy bardzo zadowoleni z targów.
Całość artykułu w wydaniu drukowanym i elektronicznym
Inne artykuły o podobnej tematyce patrz Serwisy Tematyczne
Więcej informacji: Świat Szkła 12/2014