Okucia i szkło – nowy kierunek rozwoju marki CGLASS |
Data dodania: 31.10.20 |
Rozmowa z Jakubem Czerwińskim, dyrektorem handlowym firmy CGLASS - Skąd pomysł na tak odważne decyzje, jak produkcja szkła i nowa siedziba?
Od początku swojej działalności bardzo ważne jest dla nas kompleksowe podejście do klienta. Wprowadzając produkty staramy się odpowiadać na potrzeby rynku. Z doświadczenia wiemy, że zawsze miało to pozytywne przełożenie na relacje z klientami czy wyniki firmy.
W głowach cały czas pewne pytania odnośnie nowej inwestycji oczywiście się pojawiały. Gdzie miałaby powstać, jak funkcjonować, w jaki sposób zorganizować zatrudnienie kilkudziesięciu nowych osób? Decyzja zapadła, że oddalimy nową inwestycję poza Warszawę (do Ryk – ok. 100 km), co na przestrzeni kilku miesięcy, odkąd tu funkcjonujemy, uważamy za słuszne posunięcie.
Piec do hartowania NorthGlass 2440x4200 mm (Q-GLASSTECH Sp. z o.o.)
- Jak sobie poradziliście z uruchomieniem produkcji szkła? Czy było to duże wyzwanie ?
Pierwszym etapem było poznanie i zrozumienie dokładnie procesu technologicznego produkcji szkła hartowanego. W tym czasie analizowaliśmy dostępne na rynku rozwiązania odwiedzając producentów maszyn, firmy produkcyjne jak również światowe targi z branży szklarskiej.
Po uzyskaniu pewnej wiedzy, kolejnym krokiem było zaplanowanie całej linii produkcyjnej przystosowanej do naszej powierzchni 3000 m2. Istotne dla nas w tym momencie było zoptymalizowanie czasu potrzebnego do stworzenia gotowego wyrobu.
Dzięki odpowiedniemu doborowi i ustawieniu maszyn uzyskaliśmy satysfakcjonującą dla nas wydajność. Przez sześć miesięcy przed oficjalnym otwarciem hartowni przerobiliśmy dziesiątki ton szkła, zbudowaliśmy, wyszkoliśmy odpowiednią załogę oraz poznaliśmy odpowiednio maszyny, żeby dzisiaj móc dostarczać produkt najwyższej jakości.
W dzisiejszych czasach w biznesie trzeba podejmować odważne i ryzykowne decyzje. Stawianie przez zespołem i zarządem wymagań, które doprowadzają do realizacji celów, to coś, co pcha nas do przodu i motywuje do działania. Mimo ogromu włożonej pracy, dziś możemy stwierdzić, że uruchomienie własnej produkcji szkła było bardzo dobrą decyzją.
Magazyn szkła 6000x3210 mm oraz 3210x2550 mm
Rynek ponownie zmusił nas do zmiany planów i już po krótkim czasie pokazał, że naszymi klientami nie będą tylko firmy montujące kabiny prysznicowe, ścianki szklane czy balustrady lecz branża meblarska oraz firmy z sektora stolarki aluminiowej.
Linia BOTTERO do cięcia szkła (POLVER Sp. z o.o. Sp.k.)
Momentem przełomowym możemy uznać planowany na przyszły rok nasz udział w Targach Glasstec 2021, w czerwcu. Bardzo mocno trzymamy kciuki aby ta największa w Europie impreza branżowa się odbyła.
Pierwsza w Polsce wiertarko-frezarka BAVELLONI (Q-GLASSTECH Sp. z o.o.)
Chcemy testować i rozwijać nowe technologie. Cały czas mamy w planach jeszcze kilka pomysłów do zrealizowania. Powierzchnia budynków wynosi około 6500 m2 i będzie przeznaczona po części na nasze biuro, ale także jako miejsce spotkań i branżowych konferencji dla przemysłu szklarskiego.
Chcemy bardzo mocno kojarzyć się tą branżą oraz rozwijać nasze kontakty. W planach mamy cykliczne konferencje organizowane wspólnie z producentami szkła płaskiego, dostawcami systemów aluminiowo-szklanych, czy dostawców maszyn. Nasz cel to dalszy rozwój marki CGLASS oraz wycenszklo.pl, postrzeganych jako solidny partner o nowoczesnym podejściu do biznesu.
Znakowanie szkła hartowanego
Zależy nam na kompleksowej obsłudze, a poprzez realizacje zamówień na okucia oraz szkło z jednego miejsca i w jednym czasie sprostamy oczekiwaniom i odpowiemy tym na potrzeby klientów.
Ponadto w planach mamy rozwijanie autorskich produktów, które będziemy sukcesywnie testować, certyfikować, a następnie wdrażać. Dążymy do sytuacji, w której CGLASS będzie kojarzony nie tylko z innowacyjnymi okuciami, ale również ze szkłem.
Całość artykułu w wydaniu drukowanym i elektronicznym Inne artykuły o podobnej tematyce patrz Serwisy Tematyczne |